Autogrind

autogrind.se

Skrivet av lottie

Publicerat 3 november, 2020

digitalpartner logga

Digitalpartner erbjuder tjänster som digital marknadsföring och bygger hemsidor med stort Google fokus. Sökmotoroptimering (SEO)Google Ads och Facebook & Instagram-annonsering är några av våra vanligaste tjänster.

Autogrind

Autogrind är en e-handel som säljer automatiska säkerhetsprodukter till fastigheter som är anpassade för nordiskt klimat. Under hösten har vi skapat en e-handel åt dem samt skött annonsering och sökoptimering på Google.

Så här beskriver Autogrind sin verksamhet:

Vi hjälper Dig som företagare eller privatperson att automatisera Din vardag och samtidigt förbättra fastighetsskyddet. Med små medel går det att förhindra att barnen springer ut på vägen, försvåra för tjuven eller helt enkelt bara imponera på grannen.

Vi på Digitalpartner är väldigt glada för samarbetet med Autogrind och vi är väldigt stolta över arbetet som vi byggt. Kolla gärna in e-handel som vi designat på autogrind.se.

Navigering

Ny huvudmeny

E-handeln har fått ett nytt menysystem. Tidigare bestod menysystemet av en dropdown meny men är nu omgjort till en megameny. Det gjorde vi för att det ska bli tydligare för besökaren hur hen ska navigera sig på sidan, men också för att framhäva företagets produkter.

Meny om Autogrind

Det finns mycket viktig information som t.ex. kontaktuppgifter och integritetspolicy. För att besökaren enkelt ska hitta den informationen skapade vi en separat meny för det.

Sökmotoroptimering

Vi har sökmotoroptimerat flera sidor av hemsidan, men främst fokuserat på produkt- och kategorisidorna. På produktsidorna har vi bland annat valt att lyfta produkternas artikelnummer i flera rubriker för att öka optimeringen.

Betalningssystem

Som en del av att förbättra e-handeln har vi implementerat ett uppdaterat betalningssystem med Klarna. Där erbjuds olika betalningssätt och med köparskydd.

Unique selling points

Autogrind har konkurrenskraftiga och utmärkande egenskapen som vi självklart ville lyfta. Det har vi bland annat gjort på startsidan som ni ser på bilden ovan, men också lagt till relevanta usp:ar i headern.

Nå företagskunder

Vi lagt till en funktion i headern så att man kan välja att se priserna i exklusive eller inklusive moms. Målet med funktionen är att öka konverteringen för B2B och bli mer attraktiva för potentiella företagskunder.

Struktur

För att lyfta specifika produkter har vi lagt de mest relevanta kategorierna på startsidan.

En del av omstruktureringen har varit att slå samman produkter. Istället för att det finns fyra produkter av Icarus Vägbom (24V) som det gjorde förr, finns det nu fyra variationer av produkten istället.

För att gör det enklare för kunderna att hitta det hen letar efter har vi på kategorisidorna skapat en filtreringsfunktion i vänsterspalten. Här kan man filtrera på pris, märke och produktkategori.

På produktsidorna har vi gjort en ny uppdelning av informationen om produkten. I bilden ovan ser ni uppdelningen som vi gjort. Syftet är att kunden enkelt ska kunna ta del av nödvändig information om produkten.

Konverteringsoptimering

På produktsidorna har mycket fokus lagts på CTA. Där har vi bland annat lagt till en tydlig knapp ”lägg i varukorg”, i en skarp röd färg. Färgens syfte är att vara iögonfallande för kunden och uppmana kunden att genomföra ett köp. Vilket i sin tur ökar konverteringen. Vi har även lagt till en röd färg på priset för att kunden ska uppleva priset som lågt vilket i sin tur kommer leda till högre konverteringsfrekvens.

Avancerad spårning

  • Google Tag Manager – Uppsättning av Enhanced Ecommerce tracking i form av taggar och utlösare. Det betyder att taggarna skickar information från e-handeln till Google Analytics om vilka produkter som har lagts till i varukorgen, tagits bort från varukorgen och vilka köp som genomfört. Vi har även satt upp konverteringsspårning för Google Ads som gör att vi får full koll på hur annonseringen presterar.
  • Google Analytics – Genom uppsättningen av taggarna för Ecommerce trackning så kan vi nu få insikter i Google Analytics om hur e-handeln presterar.
  • Google Search Console – Här kan vi följa vad e-handels besökare har sökt organiskt på hos Google för att komma till e-handeln.

Nu har ni fått en inblick i vad vårt arbete för Autogrind har innehållit. Det kommer i framtiden komma ett nytt inlägg om hur deras hemsida har presterat efter vårt arbete jämfört med innan. Där kommer vi gå igenom statistik inom olika områden. Så håll ögonen öppna!

VI PÅ DIGITALPARTNER HJÄLPER DIG MED WEBBUTVECKLING, SÖKMOTOROPTIMERING OCH MYCKET MER

Tveka inte att kontakta oss på Digitalpartner, vi kan hjälpa dig med allt detta som hemsidor plus mycket mer såsom Google och Facebook annonseringE-handelGoogle My Business och mycket mer.

Se fler av våra kunder…

Kategorier

Kunskapens Generation

Kunskapens Generation

Kunskapens Generation Kunskapens Generation beskriver sig själva som en svensk förening som strävar efter kreativitet,...

läs mer
ELC AB

ELC AB

ELC AB ELC AB beskriver sig själva som ett fullserviceföretag, etablerat 2006 i Sverige. Företaget erbjuder ett...

läs mer

Du vet att er digitala närvaro kan bli bättre. Det är ju därför du är här? Ta hjälp av oss, så tar vi ert företag på en resa till nya höjder!

Viktor Hörman

VD / Digital Strateg

viktor@digitalpartner.se

+46 (0) 70 492 73 80